آيا شما به برون سپاري توليد محتوا خود فكر كرده ايد و يا تصميم به انجام اين كار داريد؟ اگر اينطور است پيشنهاد مي كنم با موسسه ديده بان همراه باشيد تا با هم مزاياي اين كار را بررسي كنيم و تصميم بگيريم!
همانطور كه واضح است توليد محتواي با كيفيت و تخصصي نيازمند زمان و تلاش بسيار زيادي است و بيشتر صاحبان كسب و كارها و بازاريابان نميتوانند براي توليد و توزيع محتوا وقت زيادي صرف كنند. برونسپاري محتوا به يك شركت معتبر اين امكان را ميدهد تا علاوه بر صرفه جويي در وقت، با يك برنامه منظم و منسجم، مخاطب جذب كنيد و فروش خود را بيشتر نماييد.
براي توليد محتوا به نحو موثر و مستمر، بهتر است بازاريابي محتواي خود را به ديده بان و يا يك آژانس بازاريابي ديجيتال معتبر بسپاريد؛ آژانسي كه با اشكال متنوعي از محتواي درگيركننده، به داستانسرايي ميپردازد.
و اما چرا محتواي خود را برون سپاري كنيم؟
۱) نداشتن وقت
نداشتن وقت براي توليد محتواي با كيفيت و تخصصي مهم ترين عاملي است كه بايد در نظر داشته باشيد.
تصميمگيران سازماني در هنگام مواجهه با چالشهاي زماني، بايد تصميم بگيرند كه لازم است به كل از خير بازاريابي محتوا بگذرند، يا كسي را استخدام كنند كه از مهارت و تجربه لازم برخوردار نيست، و يا اينكه با سفارش محتوا سئو شده به يك شركت معتبر در اين حوزه خيال خود را راحت كنند!
هرگز فراموش نكنيد، عطاي بازاريابي محتوا را به لقايش بخشيدن، مساوي است با خودكشي تجاري و از سوي ديگر استخدام كسي كه بيتجربه است نيز نتايج مطلوبي در پي نخواهد داشت. اما تنها گزينهاي كه براي غلبه بر چالش زماني با عقل جور در ميآيد، برونسپاري محتوا به آژانس متخصصي است كه ميتوانند بهطور موثر اين كار را برنامهريزي و پيادهسازي كنند تا بدين ترتيب، نتايج مورد نظر شما براي جذب مخاطب و البته مشتري محقق شود.
۲) بيتجربگي در حوزه بازاريابي محتوا
همانطور كه پيشتر نيز گفته شد، به خدمت گرفتن كسي كه از تجربه لازم در زمينه بازاريابي محتوا برخوردار نيست، ممكن است بيشتر از آنكه به شما و اهداف بازاريابي محتوا كمك كند، به آن آسيب برساند. البته داشتن يك دپارتمان بازاريابي درونسازماني و استخدام افرادي متخصص براي اين كار ميتواند ايده مناسبي باشد، اما اعتماد به كسي كه از ريزهكاريهاي بازاريابي محتوا اطلاع چنداني ندارد، ميتواند از ديدگاه تجاري، نتايج فاجعهباري به همراه داشته باشد. اين امر به جاي افزايش مشتريان و درآمد، ميتواند به تنزل در كسب و كار بينجامد و جايگاه برند شما را مخدوش كند. در اين مورد هم اعتماد به شركتي با تجربه در تدوين استراتژي توليد محتوا و توزيع آن مي تواند برايتان سودمند باشد.
۳) جلوگيري از توليد محتواي بيكيفيت
اگر شما يا كارمندانتان نميدانيد چطور محتواي باكيفيت و درگيركننده توليد كنيد، در اينصورت احتمالا محتواي بيكيفيتي خواهيد داشت. براي اينكه محتوا سبب هدايت ترافيك به وبسايتتان شود و براي اينكه مخاطب جذب كنيد و آنها را به مشتري تبديل كنيد، محتواي شما بايد براي مخاطب هدفتان مناسب، ارزشمند و درگيركننده باشد. برونسپاري بازاريابي محتوا و بهرهگيري از گروه مجرب مي تواند شما را براي رسيدن به اين هدف كمك كند.
۴) تاثيرات مثبت اقتصادي
با اينكه برونسپاري توليد محتوا به يك شركت بيروني هزينههاي خاص خودش را در پي دارد، اما اين هزينهها معمولا به مراتب كمتر از ميزان ضرري هستند كه با عدم برونسپاري و صرفا تلاش خودتان، به كسب و كارتان وارد ميشود. خدمات توليد محتوا تا حد زيادي به انتشار و گسترش نام كسب و كار شما و نيز رشد آن كمك ميكند. غفلت از اين مسئله ميتواند صدمات جبرانناپذيري به سودآوري شما وارد كند. بدين منظور، بهتر است به جاي دل خوش كردن به آن چيزي كه ميدانيد، با صرف هزينهاي اندك، در بلندمدت فوايد زيادي كسب كنيد.
۵) اهميت به تدوين استراتژي مناسب محتوا
در هر شكلي از كسب و كار، داشتن يك ديد فراگير پيرامون اقداماتي كه بايد انجام دهيد و همچنين اهداف تجاريتان، بسيار اهميت دارد.
اما بايد مراقب باشيد كه در دام «تونل چشم انداز» نيفتيد – يعني ديدن امور تنها به صورت تكبعدي. همانطور كه در جهان تجارت گفته ميشود، بهترين حالت براي يك شركت اين است كه با نقاط قوت خود به فعاليت بپردازد و ساير اموري را كه در آن سررشته چنداني ندارد، برونسپاري كند تا بتواند براي دست يافتن به اهداف تجاري به پيش برود و از رقبا نيز پيشي بگيرد.
به طور كلي، برونسپاري توليدمحتوا و توزيع آن ميتواند در بلندمدت فوايد زيادي را متوجه كسب و كار شما نمايد. درست مثل هر تصميم مهم ديگر، توجيه تصميم براي برونسپاري توليد محتوا، عبارت است از سبك و سنگين كردن موارد مثبت و منفي در كنار هم.